Wat is jouw leukste Grote Markt moment?

Oproep aan Stadjers: ‘Wat is jouw Grote Markt-moment?’

07 mei 2024

De nieuwe Grote Markt is bijna klaar. Op 1 juni vieren we dat met elkaar op het Jouw Grote Markt-festival. De gemeente is ondertussen ook druk bezig een mooi boek te maken over de Grote Markt. Met veel geschiedenis en wetenswaardigheden. Maar we willen ook bijdragen van Groningers opnemen in het boek. Immers, het is jullie Grote Markt!

Wat is jouw Grote Markt verhaal?

Daarom een oproep aan alle inwoners van gemeente Groningen: Heb je ooit iets gedenkwaardigs meegemaakt op de Grote Markt? Heb je er je lief om haar hand gevraagd? Stond je er de gepromoveerde FC toe te juichen? Zweefde je angstig hoog in een kermisattractie? Deed je op de rommelmarkt ooit je beste aankoop? Of heb je een ander interessant, spannend of sterk verhaal over de Grote Markt, wellicht overgeleverd door je (groot-)ouders?

Maximaal 100 woorden

Geïnteresseerde Stadjers worden verzocht hun Grote Markt-moment op te schrijven, in maximaal 100 woorden. Kort en krachtig dus. En ze mogen er tegelijkertijd een leuke passende foto of andere illustratie bij aanleveren.

Inzenden tot 15 juni

De redactie van het boek maakt uit de inzendingen vervolgens een selectie. Wie weet wordt ‘jouw’ bijdrage opgenomen in het boek dat in december verschijnt. De inzendingen kunnen hier worden gemaild naar de gemeente. Dat kan tot en met 15 juni.